RIEŠENIE PROCESU ODVOLANIA
Jedná sa o proces pozostávajúci z:
- evidencie odvolania,
- preskúmanie opodstatnenosti odvolania,
- prijatie rozhodnutia,
- realizácia rozhodnutia.
Certifikačný orgán pristupuje k osobe, ktorá podala odvolanie nediskriminačne a preskúmanie a rozhodovanie o odvolaniach neústi do žiadnych diskriminačných činností.
Odvolanie môže podať klient certifikačného orgánu do 30 dní od prijatia informácie o:
- udelení,
- neudelení,
- zrušení,
- pozastavení,
- obmedzení platnosti certifikácie.
Certifikačný výbor do 7 dní od prijatia odvolania pozve na pohovor vedúceho audítora, ktorý audit vykonal, na výsledok ktorého sa odvolávajúci odvoláva. Vedúci audítor je povinný podať potrebné informácie o priebehu auditu. Certifikačný výbor po prerokovaní odvolania prijme Rozhodnutie o vykonaní mimoriadneho auditu pričom sa berú do úvahy výsledky predchádzajúcich podobných odvolaní a vymenuje vedúceho audítora (nie toho, na ktorého výsledky auditu sa klient odvoláva) zodpovedného za vykonanie mimoriadneho auditu.
Ukončenie procesu odvolania
Certifikačný výbor do 10 dní od prijatia Rozhodnutia o vykonaní mimoriadneho auditu, písomne informuje odvolávajúceho sa o prijatom rozhodnutí s tým, že proces vybavovania odvolania sa tým pokladá za ukončený a zašle mu jeho kópiu.